بعد از خرید لپ تاپ چه نرم افزار های کاربردی باید روی ان نصب کرد؟

سيستم عامل ويندوز كه توسط كمپاني مايكروسافت عرضه مي گردد، بيشترين مجبوبيت را داراست. براي اين سيستم عامل محبوب، نرم افزارهاي كاربردي ارايه شده به قدري زياد است كه حتي شمارش آنها نيز كار دشواري مي باشد. با اين حال يك سري برنامه هاي كاربردي وجود دارند كه نصب آنها، برای سيستم عامل ويندوز بسيار لازم و ضروري مي باشد، كه در اين گزارش سعي مي شود اين برنامه ها را معرفي كن

1- microsoft office

بدون شک و حتما هر شخص دارای رایانه شخصی است، و خواهان ایجاد سندهای مختلف نوشتاری است و یا می خواهد آنهارا تغییر دهد و از روی ستد ها پرینت بگیرد. این مجموعه بدون تردید ضروری ترین و قوی ترین نرم افزاری است که لازمه  همه ی رایانه های شخصی است.

حالا برخی از این نرم افزار ها به شدت نیاز ما است را با قابلیت های آن برای شما بازگو می کنیم.

 microsoft word:
نرم افزاري واژه پرداز به منظور تايپ كردن و ايجاد و اصلاح سند نگارشي مي باشد.
 
- microsoft excel:
نرم افزاري صفحه گسترده به منظور تجزيه و تحليل داده ها مي باشد.
 
-microsoft outlook:
نرم افزاري براي مديريت ايمیل هاي شما، دسترسي آفلاين به ايميل ها و مديريت زمان و برنامه هفتگي شما.
 
- microsoft one note:
يك نرم افزار بسيار مفيد براي نوشتن يادداشت هايتان مي باشد، قابليت هاي اين دفترچه يادداشت به حدي است كه ساعات اول كار با آن مجذوب آن خواهيد شد، يعني با ايجاد يك حساب كاربري در اين نرم افزار، مي توانيد به يادداشت هايتان در هر دستگاهي اعم از لپ تاپ، تبلت و موبايل شخص تان دسترسي داشته باشيد.
 
- microsoft powerpoint:
يك نرم افزار بسيار خوب براي ايجاد فايل ارايه تان است تا با آن بتوانيد كارهاي خود را به صورت زيبا به ديگران ارايه كنيد.
2.نرم افزار آنتي ويروس (eset smart security)
پس از نصب ويندوز، نصب يك نرم افزار آنتي ويروس براي مقابله با ويروس هايي كه باعث آسيب رساندن به ويندوز و فايل هايتان مي شوند، بسيار ضروري ميباشد. با اين حال انتخاب يك آنتي ويروس مناسب نيز مسئله بسيار مهمي مي باشد، يك آنتي ويروس خوب علاوه بر اينكه بايد قابليت شناسايي دقيق ويروس ها و قرنطينه كردن آنها داشته باشد، نبايد باعث كند شدن رايانه شما شود. پيشنهاد ما به شما eset smart security، مي باشد كه ويژگي هاي ذكر شده را به بهترين نحو ممكن دارد. 
یک آنتی ویروس خوب دیگه هم که میشه معرفی کرد ، آنتی ویروس smart nord 32 است.
3. VLC (پخش ويديو):
پخش كننده پيش فرض بر روي ويندوز  مي باشد كه تنها قابليت پخش فايل هاي ويديويي با فرمت هاي اصلي مي باشد كه امكانات جانبي كمي نيز  دارد. با اين حال وقتي شما بخواهيد فايل هاي ويديويي يك DVD يا فايل هاي ويديو با فرمت هاي مختلف را كه از اينترنت دانلود كرده ايد را بر روي كامپيوتر شخص تان پخش كنيد. نياز به يك پخش كننده قوي تر داريد كه VLC به عنوان يك پخش كننده قوي و با امكانات جانبي مختلف پيشنهاد مي شود. این نرم افزار قابلیت دانلود ویدیو های یوتیوب است و نیازی برای دانلود نرم افزار های دیگر نیست.
کی دیگر از قابلیت های این نرم افزار  قابلیت فیلم برداری از صفحه دسکتاپ است.
4.INTERNET DOWNLOAD MANAGER
اینترنت دانلود منیجر نرم افزاری پیشرفته برای مدیریت دانلود است که با سیستم هوشمند خود مدیریت کردن فایل های دانلود را آسان تر می کند. با توجه به اینکه امروزه فایل های زیادی بر روی اینترنت قرار گرفته شده داشتن یک نرم افزار مناسب برای دانلود یا بارگذاری این فایل ها بر روی کامپیوتر شخصی تان بسیار مهم می باشد که این نرم افزار را در جمع کاربردی ترین ها قرار می دهد.
5.GOOGLE CHROME
مرورگر پیش فرض بر روی ویندوز مرورگر اینترنت اکسپلورر ( internet expelorer ) می باشد. این مرورگر به قدری ضعیف است که قادر به استفاده از آن نیستیم، برای همین مرورگر google crome را پیشنهاد میکنیم،که سرعت بالای کارکرد با آن و بسیاری قابلیت جانبی دیگر، این مرورگر را تبدیل به بهترین  کرده است.
6.DROPBOX
این روز ها ما بیشتر از یک دستگاه الکترونیکی سر و کار داریم و استفاده میکنیم ،یعنی هر کدام با یک یا چند کامپیوتر، یک موبایل هوشمند و یا حتی با یک لپ تاپ کار می کنیم. بنابراین دسترسی به تمامی فایل هایمان در تمام این دستگاه ها نیاز داریم. dropbpx نرم افزاری است که این امکان را برای ما فراهم می آورد.
در واقع این نرم افزار یک سرویس دهنده فضای مجازی است که به شما اجازه می دهد عکس ها و اسناد خود را بر روی اینترنت ذخیره کرده و هر زمان که بخواهید به آنها دسترسی داشته باشید. این نرم افزار ۲ گیگابایت فضای رایگان در ابتدا در اختیار شما قرار می دهد که با افزایش سرعت اینترنت به یکی از نرم افزار های کاربردی ضروری تبدیل شده است. همچنین با نصب این نرم افزار بر روی ویندوزتان و قرار دادن فایل های مهم خود بر روی آن دیگر نگران سوختن هارد دستگاهتان و از دست دادن فایل هایتان نباشید.
7.ADOBE ACROBAT
فرمت فایل pdf فرمت بسیار معروف کتب و متون الکترونیک می باشد که داشتن یک نرم افزار مناسب برای بازکردن این فایل ها و کارکردن با آنها بسیار مهم می باشد. adobe acrobat یک نرم افزار معروف شرکت ادوبی بوده که برای کار با این فرمت فایل ها طراحی شده است. کار با آن برای کاربران قابلیت های بسیاری ایجاد می کند و یکی از ضروری ترین نرم افزار ها می باشد.
8.WINRAR
وین رار یكی از بهترین نرم افزارهای مدیریت فایل های فشرده می باشد که می تواند فایل های مختلف را تا 10 درصد بیشتر از فایل های ZIP با فرمت RAR فشرده سازد. WinRAR می تواند فایل های RAR and ZIP files, unpacks 7Z, ACE, ARJ, BZ2, CAB, GZ, ISO, JAR, LZH, TAR, UUE, Z را از حالت فشرده خارج كند. از مهمترین قابلیت های این نرم افزار می توان به قابلیت Self-Extract ذکر نمود که بوسیله آن شما می توانید فایل فشرده شده را به صورت یک فایل اجرایی با پسوند exe در آورید تا در کامپیوتر هایی که نرم افزار WinRAR نصب نیست نیز بتوانید آن ها را از حالت فشرده خارج کنید.