درباره پاویلیون ها...

     می خواهیم این بار در بازار استوک بی مقدمه برویم سراغ چند مدل از پاویلیون های اچ پی...

 مدل Pavilion x360 دو نمونه 11 و 13 اینچ را عرضه میکند و در نونه 11 اینچ از پردازشگر اینتل Core M برخوردار است که دقیقا مشابه پردازشگر استفاده شده در لپتاپ جدید اپل یعنی MacBook 12 اینچ است. همانگونه که گفته شد البته این مدل با پردازشگر های Celeron و Pentium نیز عرضه میشود.

این مدل یک طراحی Fanless داشته و در چند رنگ متفاوت عرضه میشود، از رم 8 گیگابایت و حافظه از نوعSSD با ظرفیت 128 گیگابایت برخوردار است.

اما نمونه 13 اینچ این دستگاه از پردازشگر های نسل پنجم اینتل یعنی Core i3 و Core i5 استفاده شده است و وضوح صفحه نمایش نیز به Full HD ارتقا یافته، تنها در دو رنگ قرمز و نقره ای عرضه میشود و از رم تا 16 گیگابایت استفاده میکند

    

اما مدل قابل توجه HP در سال 2015 دستگاه Envy x360 است با صفحه نمایش 15.6 اینچ از نوع Convertible و با قابلیت چرخش 360 درجه. صفحه نمایش این مدل از دو وضوح HD و Full HD پشتیبانی میکند و تنها در رنگ نقره ای عرضه شده.

این مدل از پردازشگر نسل پنجم اینتل Core i5 و Core i7 بهره میبرد و کارت گرافیکی Nvidia در آن مورد استفاده قرار گرفته است. حافظه این دستگاه در دو کلاس 1 ترابایت از نوع HDD یا 250 گیگابایت از نوع SSD است

 

نکته جالب در خصوص این دو دستگاه جدید HP این است که هر دو مدل را میتوان با امکانات متفاوتی تهیه کرد. برای مثال هر دو مدل در دو صفحه نمایش لمسی یا عادی با وضوح HD یا Full HD عرضه میشوند و همچنین پردازشگر ها در هر مدل از AMD تا اینتل Core i7 میتواند متفاوت باشد.

هر دوی این مدل ها از تکنولوژی صوتی Bang & Olufsen Play استفاده میکنند که صدایی با وضوح بیشتر و زنده تر را به کاربر ارائه میکنند

 در مدل هایی با صفحه نمایش بزرگتر HP صفحه کلیدی مجهز به Num Pad را ارائه کرده است که اساسا برای دانشجویان میتواند گزینه ای بسیار مناسب باشد. همچنین وجود Track Pad وسیع و پاسخگو، کار را برای کاربرانی که از مدل هایی بدون صفحه لمسی استفاده میکنند، بسیار ساده ساخته است.