چرا نوت بوک ریفربیش

لپ تاپ (ریفربیش) چیست ؟ FACTORY REFURBISHED

به طور حتم بسیاری از کاربران کامپیوتر و یا سایر تجهیزات الکترونیکی، اصطلاح Refurbished را شنیده اند و با آن آشنا هستند بیشتر این کاربران در ایران یک دستگاه Refurbished را دستگاهی می دانند که یا دارای ایراد است و یا ایرادی داشته که رفع شده است! در این مقاله میخواهیم با این اصطلاح بیشتر آشنا شویم پس با بازار استوک همراه باشید.

لپ تاپ ها پس از تولید و عبور از قسمت کنترل کیفیت کارخانه به قسمت بسته بندی فرستاده می شوند ،در این میان تعدادی از لپ تاپ ها دارای ایراد بوده و مورد تایید قرار نمی گیرند ،از این رو به قسمت سرویس مجدد ارجاع داده شده تا ایرادها برطرف گردد و مورد تایید قسمت کنترل کیفیت قرار گیرد .

پس از  رفع ایرادها لپ تاپ مورد نظر از هر لحاظ تست کامل شده و  عاری از  هیچ ایرادی دوباره به قسمت فروش  ارسال می گردد ، ولی این نوت بوک با بسته بندی جدید و بدون خدمات بین الملل با  کسر مبلغ خدمات تقریبا ٌ ( 5 تا 20 % ) به بازار عرضه می گردد ،در اصطلاح به این کالا  لپ تاپ ریفربیش  FACTORY REFURBISHED گفته می شود .

امروزه با پیشرفت روزافزون تکنولوژی رقابت بسیار سنگینی میان شرکت های تولید کننده لپ تاپ وجود دارد . تولیدکنندگان در صدد از دست ندادن بازار رقابت ، جلوگیری از ضرر افزون و همچنین کاهش هزینه ها دست به تغییراتی در نوع بسته بندی لپ تاپ ها می زنند که این امر موجب کاهش تعهدات و خدمات پس از فروش کارخانه سازنده در قبال محصول می شود ، این محصولات با قیمت مناسب روانه بازار می گردند که در نتیجه موجب تسریع و سهولت در روند فروش خواهد شد .برندهای معتبر تولید کننده لپ تاپ در بسیاری از کشورها دارای نمایندگی رسمی فروش نمی باشند ، لذا در این کشورها بخت و اقبال فروش لپ تاپ ریفر بسیار بیشتر است .

حالا چرا باید کسی کالای ریفربیش بخرد؟ علت ساده و روشن است... قیمت!

کالای ریفربیش با قیمت پایین تری توسط کارخانه در بازار ارائه میشود ، اما آیا واقعا می توان به یک کالای ریفربیش اطمینان کرد؟ جواب مثبت است ...

بهتر است بدانید که این نوع دستگاه ها توسط تولید کننده به طور کامل تست می شود و بعد از اطمینان از عملکرد کالا آنرا به فروش می رسانند در نتیجه این نوع کالا به هیچ عنوان یک دستگاه دست دوم و یا دارای اشکال نیست .

 

 

 

BazarStock

نویسنده : بازار استوک