معنی لپ تاپ استوک

مطمئنا شما با شنیدن واژه " استوک " معانی و مصداقهای متفاوتی به ذهنتان خطور می کند و در واقع هر کدام به نوعی یک تعریف عام از این واژه دارید. استوک (Stock) در زبان انگلیسی به معنی کالای ذخیره و یا موجود در انبار می باشد ولی در زبان فارسی برای انواع کالاهای دست دوم بکار برده می شود. اینکه "استوک" چگونه و چرا چنین تعبیری در فارسی پیدا کرده است در این بحث نمی گنجد ولی آنچه که مشخص است این است که کالاهای دست دوم را عموما با نام استوک می شناسیم. اما لازم است بدانیم که همیشه اجناس استوک کارکرده و دست دوم نیستند.

بسیاری از فروشگاههای بزرگ و زنجیره ای اروپایی و آمریکایی سیاستهای جالبی برای جلب مشتری اتخاذ می کنند. به عنوان مثال در فروشگاه بزرگ و سراسری "آرگوس"(Argos) در انگلیس مشتریان می توانند کالایای خریداری شده را بعد از 30 روز به هر دلیلی یا بهتر بگوییم بدون هیچ دلیلی به فروشگاه برگشت دهند و به اختیار خود مبلغ را بازپس گیرند و یا معادل آن خرید نمایند. کالاهای برگشتی به هیچ عنوان وارد فروشگاه نمی شوند و مستقیما به انبار فرستاده شده و پس از درجه بندی A,B,C و D به صورت عمده به فروش می رسند. و بدین ترتیب شما ممکن است کالایی را به صورت "open box" خریداری کنید در حالیکه کالا به صورت دست نخورده و در بسته بندی اصلی و کاملا نو باقی مانده است. البته مشخص است درجه چنین کالایی A می باشد.

اصطلاح استوک در سایت ما به لپ تاپ های حرفه ای و سازمانی اطلاق می گردد که در کشورهای پیشرفته ، سازمانهای بزرگ به صورت عمده کامپیوتر و سیستم های خود را از شرکت Dell , Hp , IBM خریداری می کنند و  پس اتمام دوره گارانتی، توسط شرکت فروشنده جمع آوری و جایگزین می گردد .این نوع کالاها در ابتدا به علت گران بودن توسط کاربر خانگی خریداری نمی شوند ( تقریبا 4 برابر گرانتر از مدلهای خانگی). و پس از جمع آوری دسته بندی  و به صورت مزایده فروخته می شوند. مجموعه بازار استوک مفتخر است با ارتباطهای که در کشورهای آمریکا ، کانادا ، اروپا  در مزایده شرکت و گرید A را خریداری و پس از تست کامل در مجموع های خود با تضمین بفروش برساند .

با توجه به این مطالب از این پس می توانید اجناس استوک دارای درجه A  را با اطمینان از سالم بودن و اصل بودن با خیال راحت خریداری نمایید.