سخت افزار لپ تاپ

امروزه تقریبا تمام لپ تاپ ها با یک کانفیگ سخت افزاری استاندارد و مشخص طراحی می شوند . چرا ؟ چون باید قابلیت اجرای نرم افزارهای سنگین و تخصصی رو داشته باشند . پردازنده سری core اینتل ، رم ۴ گیگ به بالا ، هارد ۵۰۰ گیگا بایت به بالا ، گرافیک ۲ گیگ به بالا ، عمر باتری ۵ ساعت به بالا و … اینها همه مشخصات لپ تاپی است که از سال ۲۰۱۱ به بعد طراحی شده و می شود .

واقعیت اینه که هر شرکت تولید کننده لپ تاپ در دنیا ، چند نمونه لپ تاپ خوب و مناسب با کانفیگ امروزی داره تا در رقابت با دیگر شرکت ها عقب نمونه . با این احتساب از نظر سخت افزاری خیلی از لپ تاپ ها با هم فرق چندانی نمی کنند .

اما با همه این حرف ها که بیشتر به سمت عدم تفاوت لپ تاپ ها با یکدیگر گرایش داشت ، لپ تاپ هایی هستند که با اضافه کردن یک قابلیت سخت افزاری می تونند از بقیه لپ تاپ ها بهتر باشند . برای مثال لپ تاپ های اپل با وجود هارد های SSD  که تکنولوژی مبتنی بر فلش رو دارند ، می تونند سرعت بیشتری رو در نقل و انتقال اطلاعات ارائه بدهند . ضمن اینکه سر و صدای کمتر رو هم بوجود میارن و احتمال خرابی اونها نسبت به هاردهای HDD کمتره . چون قسمت مکانیکی در هارد های SSD وجود ندارد .

من قبول دارم که مارک با مارک متفاوته اما باور کنید الان دیگه همه شرکت ها فهمیدند که چه نوع لپ تاپی باید طراحی کنند .